YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Saturday 24 January 2015

Pilih.

Kau boleh salahkan dia atas segalanya. Dan dia berlapang dada untuk terima semua. Dia tau dimana khilafnya. Dia mengaku segalanya takkan jadi keruh sepekat teh ais terlebih teh kalau dia tak pergi semakin dalam dan jauh, Tipu kalau dia tak teringin untuk putar masa. Tapi dia manusia biasa, tak ada kuasa sakti untuk pulang ke masa lalu--masa kau dan dia masih bersama.

Dia mohon maaf, bukannya dia tak punya rasa suka. Ya dia suka, suka kau ambil berat, suka kau peduli, suka kau risau, suka kau. Tapi dia tak suka, Tak suka untuk rasa seperti ada harapan, dia tak suka bila kau kata kau suka yang lain dan yang lain juga suka kau, dia tak suka kacau hak orang lain, Kalau betul kau suka aku dan yang lain, pilih lah antara satu. Tak, dia tau. Dia akan jadi pilihan kedua. Selamanya.

Well, walau kau kata kau tak ada apa apa dengan yang lain--Macam mana harus dia jelaskan ya? Keadaannya seperti ni, contoh lah. Kau duduk dekat kerusi belakang sekali, bawah kipas. Kau dah cakap dekat orang tu tempat kau, tapi orang duduk jugak. Apa kau rasa? Marah? Macam tu jugak dekat yang lain tu. Yang lain tu kata yang lain tu suka kau dan dia harap kau tak pergi dekat yang lain lain. Mungkin? Ah abaikan.

Ya yang lain tak ada Twitter atau mana mana laman sosial, Yang lain tak ada di ibu kota raya penuh tipu daya. Yang lain tak tau apa kau buat dan tu tak bermakna kau boleh buat sesuka hati kau. Hormat perasaan yang lain. Kalau kau tak nak ada apa apa hubungan dengan yang lain atau dia, dia rasa kau dah perlu jauhkan diri dari seseorang antara dia dan yang lain. Dia taknak kau beri dia harapan. Dia taknak kau beri yang lain harapan. Pilih. Walau susah walau payah. Sebab hidup memang tentang membuat pilihan. Goodluck!

No comments:

Post a Comment